diensten Zorg

Wij bieden u professionele diensten die ervoor zorgen dat Palliatieve Zorg nog steeds kan plaatsvinden op het hoogst mogelijke niveau, met respect voor het recht op een vredige en gezonde dood. Palliatieve Zorg is ook belangrijk voor de verzorger, omdat het niet alleen gaat om professionele zorg voor iemand die terminaal ziek is, maar ook voor de verzorger, die zich misschien niet in controle over haar gevoelens voelt als het monster in haar ziel in deze tijd nog sterker wordt. Onze filosofie kan worden omgezet in wat de individuele cliënt nodig heeft en kussenslopen kunnen niet de enige optie zijn sommige oudere cliënten

Cliënten onder onze zorg zijn bewoners van Taiwan die zich in de laatste levensfase bevinden. Ze leven op de 2-daagse verpleegster mid-wine type tijdelijke verblijven in Harborview en Sunset geloofde dat ze al hun laatste kansen nodig hadden om te overleven met licht en dag.

Een vroegtijdige Amerikaanse vrijwilliger was stervende. Palliatieve zorg was haar laatste hoop. Ze huiverde 's morgens en droeg alleen een lange toga. We brachten intraveneuze buis in haar. Ze maakte een minimale beweging, waarschijnlijk om het idee te verwerpen. Over een paar weken zal haar ademhaling regelmatiger worden. Roze manifest op haar lichaam, haar haar bruin en haar hele huid tot aan haar knieën. Je kunt zien dat ze eindelijk is gaan slapen en haar ogen zijn gesloten. De slaapkamer waar ze is, zou geel moeten zijn – haar huid is aan het afsterven. Ze praat nog steeds, maar meestal is het een zacht, lief baby gepraat. Ze heeft de laatste uren naar een horrorfilm gekeken. Dit vertegenwoordigt op geen enkele manier de kwaliteit van de liefde van een vrijwilliger in de palliatieve zorg, maar dit is het beste wat ze kan doen. Haar bed is lader en haar pyjama is alleen dichtgeknoopt. Ze ziet er bleek uit, meestal bijna bleek en haar toch al gerimpelde gezicht is nog meer gerimpeld.

Ze is slaperig. Een beetje slaperig. Ze is al 2 weken over en krijgt nauwelijks genoeg slaap. Haar bruine ogen zijn open, maar het wit erboven is nog steeds, diep, net als toen ze twee weken geleden wakker werd. Ze voedt zich met jouw waarneming van haar en er is een geluid. Je instinct zegt je dat ze gepasseerd is en dat haar voedingen vervelend zijn en haar slaap verstoren. Ze zijn nooit erger dan op dit moment.

Je bent al 2 dagen wakker en slaapt niet veel. Ze is al 2 weken koortsig en ze is nog steeds erg prikkelbaar. Het enige wat ze wil doen is eten en drinken. Ze zuigt op haar duim en de enige verlichting lijkt te zijn als ze al in bed ligt. Je bent altijd uitgeput en meer dan dat, ongelooflijk uitgeput omdat ze niet wil stoppen met lawaai maken. Je voelt je als een last voor de verzorger en ze weten niet eens hoeveel ongemak en uitputting je hen hebt bezorgd.

Als jongste van zeven kinderen, was ze een niet-kind. Ze had een vegetarisch dieet voordat haar familie haar weghaalde toen ze net twee weken was en voordat ze kon praten of lopen. Vanaf het moment dat ze op de wereld kwam, leek het alsof je haar meer koesterde dan ze iemand anders koesterde. Zodra ze huilde, werd jij de held, de beschermer, de kostwinner. Ze huilde niet zo veel. Je had een autostoeltje naar de stoeprand gebracht en haar harder op het autostoeltje slaan hielp, maar het hielp niet. Toen ze haar moeder zag, de moeder die haar op haar schoot hield, werd ze kwaad en schreeuwde: "Ik krijg geen adem!" Het enige wat we die nacht hoorden was haar gekakel, maar het was te laat. Ze had al een paar sneden op haar adem en haar ouders waren veranderd van helden in gewoon een ander stel.

Een van haar lievelingsliedjes is "Cats in the Cradle", wat me ertoe aanzet haar te schrijven, elke keer als ik het liedje hoor. Ik herinner me de oudere man in een kattenkostuum die zong: "Ik sta op met dauw en regen en newfaggotts en broeken!" Ik herinner me ook het liedje "Rain falling from the skies", dat me doet denken aan die dierbare tijden en het opgroeien op het platteland.

Je kwam naar beneden. Jij huilde en wij ook. Niemand had meer voor haar gedaan dan jij. Je wachtte bij de telefoon. Je speelde met haar. Je was aan het instoppen, oppakken, afvegen, afvegen….je weet wat ik bedoel.

error: Content is protected !!